Monday 4 April 2011

Kawan aku Rahim.

Aha..kite jumpe lagi.Sori sangat2 xupdate blog ni eh,bizi sikit..Ok kali ni aku nak cite pasal kawan aku Rahim.hehehee..korang jangan salah paham pulak ek..bukan nak cite pasal member or sape2 la..ni pasal pertanyaan adik ak yang paling bongsu sekali.

Cite die camni..mase aku tengah duduk2 tengok tv..adik ak datang duduk kat pangkuan aku.Tetibe die tanye soalan camni.."MASE DALAM PERUT IBU SAPE KAWAN ABG???"agak2 korang la pe korang nak jawab kat budak baru umor 4 tahun bile die tanye soalan camni..???.emmm..aku pun diam je la mule2 tapi die sek tanye je..ikuti la dialog kitorang ni..:-

  Adik..~ cakap la bang sape kawan abang dalam perut ibu 2...
  Abg..~ emmmm (tgh pk nk jawab pe ni..)
  Adik..~ cakap la..eeee!!da mule marah..heheheh..
 Abg..~ nme kawan abg tu Rahim..die la kawan abang mase dalam perut ibu..(ak kelentong)
 Adik..~ owh ok..hehehe..(die pun turun dan pegi ke dapur..) lege ak..

aku ingat sampai situ je la pertanyaan die tadi rupenye ade lagi..xlame lepas 2 die datang balik kat ak..

 Adik..~ bape lame abang kawan dengan die..???
 Abg..~ (dalam ati..)adoi ade lagi..emmmm
 Adik..~ jawab la..!!!
 Abg..~ xlame pun 9 bulan je..abang pindah je langsung xjumpe die..nape dik..??(ak tanye)
 adik..~ xde pape la..abang pindah mane mase 2..??
 Abg..~ adoyai..salah jawapan la pulk..emmm..abang pindah dari perut ibu ke perut bumi..hehehehe..
 Adik..~ owh perut bumi yang skarang ni la kan yang abang ade sekarang..
 Abg..~ a"a..(pndai jugak adik ak ni..)
 Adik..~ mase pindah 2 die ikut x..??
 Abg..~ ikut kejap je..pas 2 die patah balik katenye nak tnggal dalam perut ibu..nak kawankan ibu..hehehe..
 Adik..~owh yeke..sape name kawan abang 2..??
 Abg..~ name die rahim..adik nak kenal ke..??ak tanye..
 Adik..~ nak2!!..die ade dalam perut ibu lagi kn..adik nak jumpe die la...

lalu die pun terus pergi mendapatkan ibu ak..ibu aku yang terkejut dengan muke yang pelik bertanya..

ibu..~ nape dik tengok2 perut ibu..??
Adik..~ rahim ade dalam perut ibu kn..
ibu..~????a'a kenape..???
Adik..~ adik nak jumpe die..nak kawan dengan die la..(lalu die tanpa segan menyelak kain ibu ku dan dduk        
di dalamnye..)hehehe...
Ibu..~ pe ni dik...(ibu terlompat2)eeeeeeee..pe adik cari..yaallah...bangun2..
Adik..~ abang kate mase dalam perut ibu die ade kawan name Rahim..dok dalam perut ibu.adik nak kawan dengan die jugak..huhuhu...adik nak masuk dalam perut ibu nak kuakn die..boleh main dengan adik...boleh tido dengan adik..huhuhu(sedih)
IBu..~ abang ko mne???panggil die kejap..kate rahim panggil..(dengan nada mule nak marah tapi tegeram)hehehehee...
Adik..~ABANG!!!!!!!!!!!!..ibu panggil...

lalu aku pun pergi lah mendapatkan ibuku...dan xlame kemudian aku pulak yang mendapat dari ibuku hehehehe...ibuku telah pelangkong aku dengan kuali leper kesayanggannye..uit!!!!!best siot...berbukit bukau pale ak..terbaek la ibu..hehehehe....sekian...

p/s~jangan ingat budak 4 tahun kite boleh bodoh2 kan die.silap2 kite yang kene balik..hehehe...adoi...:)

3 comments:

  1. aduyai ! kelakar larh! boley buat orang tergelak ni..budak kecik ni akal die panjang ! hee thanx utk entry yang best ni! :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. idlan izzani :)
    follow sy ok? :)

    ReplyDelete