Friday 29 July 2011

Ahlan wa sahlan ya ramadhan..

hye berjumpe kite lagi setelah lame menyepi..blog aku pun da tebal habuk nye xdi selenggare..hahahaha..
k la hari ni aku xnk bercelote panjang..memandangkan tinggal beberape hari je lagi kite akan menyambut kedatangan ramadhan bulan penuh berkat penuh dengan keampunan..aku kat sini ingin mengucapkan selamat menyambut bulan ramadhan al mubarakh..kepade sume pembace blog aku ni..semoge dapat tingkatkan lagi amalan di bulan ini...

nantikan ketibaan ramadhan ini seperti kite menanti ketibaan orang yang paling kite cintai dan kite sayang...dengan seikhlas hati...dalam bulan ini terdapat bermacam-macam kemanisan dan kite perlu mencari dan merasai kemanisan itu...dalam setahun hanya sebulan je kite dapat merasai kemanisan yang kite xdapat di bulan-bulan yang lain..kemanisan yang aku maksudkan ialah..awal pagi kite bangun bersahur bersame keluarga kawan-kawan...di siangnya kite berpuasa kemudian kite berbuke..malamnye pulak kite bertarawih..semua ni kite perolehi hanye di bulan ramadhan sahaje..di bulan ni juge lah time kite nak mohon keampunan dari kesilapan dan dose-dose yang telah kite lakukan dulu..pintu taubat terbuka luas..untuk hamba-hambanya bertaubat..begitu sayangnye allah pade kite dsampai di beri peluang sebegini..jadi kite gunekan peluang yang di berikan ni sebaik-baiknye...

puntu syurga dibukakan..ditutup pintu neraka..dan dibelenggu syaitan yang durjana dihentikan juga azab di pusara..kite harus bersyukur dengan rahmat di kurniakan bulan yang mulia ini...dan beruntung jugak bagi mereka yang mendapat keberkatan allah..bayangkanlah setiap satu pahala ibadah kite lakukan tujuh puluh pahala itu digandakan..bayangkan kite yang jarang-jarang buat amal ni tapi dalam bulan ni berganda-ganda kite boleh dapat..sayang kalau kite sia-siakan...dan di sepuluh akhir ramadhan pulak allah beri kite lailatulqadar..malam yang terbaik dari seribu bulan..malam yang semua orang harapkan..banyak betul fadhila-fadhilat yang allah sediakan untuk hambanye..sayang kalu kite xrebut semua ni..kite pun belum tentu akan jumpe untuk ramadhan yang akan datang..so lebih baik kesempatan yang allah bagi ni kite gunakan sebaik-baiknye...

jadi aku tulis ni untuk mengigatkan diri korang dan diri aku jugak..kalau selalu kite xde mase nak buat amal jariah dalam bulan ni banyak yang kite boleh buat..dalam setahun hanye sebulan je ramadhan hadir..so janganlah kite sie-siekan ramadhan ni dengan perbuatan keji dan mungkar...lebih baik kite isi ramadhan ni dengan bende-bende yang mendatangkan pahale tu lebih baik kan..and last kepade korang-korang yang dah lupe niat puase tu boleh la dengar lagu yang aku letak kat blog aku ni...k..hafal la..hehehehe..ok sebelum aku stop menulis ni aku lagi sekali nak ucapkan... SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK...amin    



                                                       

No comments:

Post a Comment