Friday 10 June 2011

Hari ni aku nak cerite dengan korang  sikit pasal excident..comfm ramai penah tengok or mengalaminye sendiri kan..so aku pun nak kongsi dengan korang2 sume pasal pengalaman aku...kejadian ni belaku 13 feb 2011... mase tu aku gan kawan2 berkonvoi asal nye nak pegi main corne kat kuala kelawang...tp last2 minit tukar program...program terbaru macam biase la rutin ari minggu kiteorang..asah lutut kat bukit tinggi...pastu lepak2 genting sempah or lepak2 mandi sungai...mase ondeway tu..kitorang xla laju mane..sampai kat selekoh maut or dikenali sebagai selekoh jimmy..sebab pe dipanggil selekoh jimmy korang tanye la jimmy sendiri k..hahaha..ok sampai je selekoh tu aku pun layan la asah lutut aku ni..tibe2 datang sebijik kete turun dari genting dengan makan jalan pulak tu..terus langgar aku..macam xde nasi yang die nak makan..jalan aku gak die makan..aku pun pe lagi jadi superman la..melayang2 siap membe aku rakam g punye lame n jauh aku tercampak...bile seda aku tengok pehe aku da patah..sedih gile aku...ase macam nak mati pun de..mase tunggu ambulan tu sempat gak aku belek2 kaki aku..nampak kat pehe aku macam de besi tercucuk..aku pun tekan la..pastu membe aku tego kate.."jangan tekan tu tulang ko terkeluar"..huhu..first time dapat pegang tulang sendiri bangge woo...hahahaha...korang tengok la pic2 excident aku ni..jangan terkejut da la...

ni moto aku..amacam ok x..hehehee punah..


ni pulak kete yang langgar aku..hancur beb..

barai doh..ni da patah da..

ni mase aku kat sepital..banyak awek dooo..hehehee..

team bridget bermoto aku..hahaha
Amacam..aku ase klu tengok gamba mesti korang ingat aku dah mati kan..
alhamdulilah..tuhan masih sayangkan aku..walaupun aku patah pehe je..tapi kejadiaan ni banyak menginsafkan aku..merane woo..time ni nak uk uk pun susah...hehe
k la sampai sini je celoteh aku ri ni..de mase aku story2 g k..
and ingatlah..walau bagus mane pun second hand..yang original tetap campion punya tarak juai looo..
so hargai setiap pemberian tuhan..kerana itu adalah sebaik2 pemberiannye..
sekali die ambil balik kite xkan dapat kembali walaupn menangis air mate darah sekali..
ok..renung2 kan dan selamat beramal..

No comments:

Post a Comment