Friday 14 October 2011

Bila Kita Menyayangi Seseorang Itu

..::Sayang Dia Dengan hati::..
 Sayang die dengan hati bukan dengan perasaan.jika kite meletakkan sesuatu hubungan itu berdasarkan perasaan ia hanya akan gagal kerana perasaan sentiasa berubah dari masa ke semasa.

..::Sayang Dia Seadanya::..
       Die sebenarnya seorang yang istimewa dan biarkan dienye kekal begitu.jangan kite fikir untuk mengubah apa-apa tentang die kerana sekali kite mengubah selamanya kita akan terus mengubah dirinye.
kite mule-mule terpikat padanye kerana die adalah die..

..::Sayang Dia Sepenuh Hati::..
      Die telah banyak berkorban untuk kite,dengan kelebihan yang ade padanya die berpeluang untuk menjalinkan hubungan dengan seseorang yang lebih sempurna dari kite,tapi demi cinte die memilih kite sebagai pasangannye jadi janganlah kite mempermainkan keluhuran cintanye..

..::Hormat Pendirian Dan Keputusannya::..
 Jangan kite merayu atau membuat alasan untuk die menerime cinte kite kerane nanti yang kite dapat   hanyalah cinta simpati bukannya cinta sepenuh hati.

..::Yakinkan Diri Kita Akan Keistimewaan Dia::..
Die adalah satu-satunya di dunia ini dan jangan kite mengharap kesempurnaan dari die kerana die telah   cukup sempurna semenjak kite mule terpikat dengannya.

..::Percaya Pada Dirinya::..
Sentiasa berbaik sangka dengannya jike kite inginkan begitu dari dirinya.sentiasa letakkan diri kite pada tempatnye sebelum melakukan apa-apa.jike kite sendiri tak dapat menerime apalagi dirinya..

..::Jangan Berjanji Menyayangi Untuk Selamanya::..
Kerana selamanya bagi kite mungkin akan berakhir keesokan harinya,tapi berjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari itu adalah hari terakhir untuk kite berdue.

..::Bercinta::..
Seperti kite memberikan hati kite padanye untuk dilukai tapi kepercayaan itu penting , percayalah padanya dan die akan melindugi sepenuh jiwa dan raganya.

..::Jangan Tinggalkan Dia Tanpa Alasan.::..
  Die bukan saje akan menangis dan kecewe dan meneruskan hidupnye seperti biase , tapi hati dan jiwenye juga akan mati secara perlahan.

Mendapatkan hatinye bukanlah satu kejayaan yang mutlak tetapi anugerah itu hanya layak kite perolehi setelah kite berjaye menyayanginye hingga akhir hayat dan kite juge kene ingat die memilih kita kerana die percaya bahawa kite adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. kita telah bersusah payah untuk memenangi cintanya jadi kite juga harus berusaha untuk terus mencintai dirinya apapun keadaannya..

1 comment: