Friday 21 October 2011

Tentang seorang ayah

mungkin ibu lebih kerap menelefon untuk menanyakan keadaan kite setiap hari
tapi tahu tak kite sebenarnya ayah la yang mengingatkan ibu untuk menelefon kite setiap hari..

mase kite kecil ibu la yang selalu mendukung kite tapi tahu kah kite bahawe sebaik saje ayah pulang dari kerje dengan wajah yang letih ayahlah yang selalu menanyakan ape yag kite lakukan seharian..

bile kite sakit atau demam ayah selalu marah dan berpesan tapi tahukah kite yang ayah amat risau pade kite..?

ketike di usie remaje kite ingin keluar malam dan memita izin dengan ayah tapi dengan tegas ayah melarang kite keluar..sedar tak kite yang ayah ingin menjaga kite.bagi ayah kite sangat lah berharga dalam hidupnya.

Setelah kite dewasa kite mula belajar di universiti atau kolaj..

di saat kite memerlukan itu ini untuk keperluan harian dan kuliah kita,ayah hanya mengerut dahi dan tanpa menolak ayah memenuhi segala permintaan kita..dan di saat kite berjaya ayah adalah orang yang pertama berdiri dan tepuk tangan untuk kite sambil ayah tersenyum bangge dengan kejayaan kite..

sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk megambil kita dari ayah, ayah sangat berhati-hati mengizinkannya..dan akhirnya disaat ayah melihat kita duduk diatas pelamin bersama pasangan kita ayah pun tersenyum gembira..

Tapi tahukah kite bahawa ayah sempat lagi ke belakang dan menangis ??

ayah menangis kerana ayah sangat gembira dan berdoa "ya allah tugasku telah selesai dengan baik..bahagiakanlah putra putri kecilku yang manis bersama pasangannya..

setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita bersama cucu-cucunya yang sesekali datang untuk menjenguknya..dengan rambut yang putih dan badan yang tidak lagi kuat untuk menjaga kite..

*mungkin ramai yang tidak kisah akan kasih sayang seorang ayah kerana bagi kita ibu adalah yang pertama..baik ape pun kite buat kite mesti minte rustu ibu dulu dan di saat kite ingin exam doa ibu yang kite perlukan..tapi siape orang yang sanggup berkorban nyawe berkorban duit untuk menyare kite untuk memberi kesenangan pade kite yang sanggup jadi perisai katike kite dalam kasusahan....

Ayah la Orangnya..

sedalam-dalam hati ayah..ada perasaan ingin melakukan yang terbaik untuk keluarganyha.

^
^
^
^
^
TERIMA KASIH AYAH 


2 comments: