Saturday 17 September 2011

hilang seorang kawan lagi

telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami...
kerana takdir yang maha esa telah menetapkan..
sedih  rasanya hati ini bila mengenangkan..
kau sahabat kau teman sejati..

tulus ikhlasmu luhur budimu bagai tiada penganti..
senyum tawamu juga katamu menghiburkan kami..
memori indah kita bersama terus bersemadi..
kau sahabatku kau teman sejati..

sudah ditakdirkan kau pergi dulu...
disaat kau masih di perlukan..
tuhan lebih menyayangi dirimu..
ku pasrah diatas kehendak yang esa..
 ya allah tempatkan nya di tempat yang mulia...
tempat yang dikau janjikan nikmat untuk hambamu...

pada 16.9.2011 kawanku amirullah telah kembali ke pangkuan illahi selepas terbabit dalam kemalangan yang bagi aku agak ngeri jugak..mase tu arwah dari bukit beruntung nak balik batang kali..sampai kat tempat kejadian de satu kerete lawan arus terus langgar die..pastu kerete tu heret arwah 50 meter jauhnye..hmm..mase tu ikut kate adik arwah..arwah sedar cume xboleh bergerak je..arwah nangis..xlame lepas tu arwah pergi..doktor sahkan dalaman dari pinggang ke bawah da hancur..tapi mase aku tengok dorang angkat masuk van polis tu kaki die macam patah je...yang aku marah..dah la dekat 2 jam lebih arwah kat situ xjugak di bawaknye..seksenye la aku tengok..kalau la korang kene nanti jangan la nak marah ..ko pun wat kat orang gak..bogak nye polis..aku sampai je terus g kat arwah..mase tu tuhan je tau macam ne aku rase..lame betul aku xjumpe arwah..bergurau gan die..yang aku ingat last aku gurau gan die mase bulan pose..tu pun kejap sangat..pagi hari kejadian aku ade jumpe die..tapi aku tak sangke pulak tu yang terakhir aku jumpe arwah..tapi pe boleh buat ajal maut kat tangan tuhan..ikutkan ati memang aku xleh nak terime..sekejap tu je berlaku..kejap tu jugak nyawe ilang dari jasad..sampai hari ni aku masih terkejut lagi..pape pen aku harap ko aman kat sane..hanya al-fatihah dan doa yang dapat aku iringkan..aku maafkan segale salah silap ko gan aku angah..aku xde simpan pape pun..aku harap ko dapat teruskan perjalanan ko kat sane..sedih memang sedih..tapi xde gune da..ko tetap pergi jugak..tunggu aku kat sane ye..aku pun satu hari nanti akan ikot jejak ko jugak..selamat tiggal kawan..selamat sejahtera kat sane..bertemu tuhan..
aku akan merindui gelak tawe ko gurauwan ko..pasni kalau aku rindu ko..aki la jadi mangse kan..sebab muke die dengan ko saling xtumpah..jangan risau aku tengok-tengokan family ko nanti..ok angah..
k la aku tulis ni pun sebak..sampai sini dulu la k..

perjuangan kita masih jauh berubu batu...
selagi roh masih di jasad hidup diteruskan...
sedih rasa hati ini mengenangkan dikau..
bagai semalam kau bersama kami...
moga aman lah dan bahgia dikau diasana..
setangkai doa juga fatihah terus kukirimkan...
moga disana kau bersama para solihin..
kau sahabatku kau teman sejati..


amirullah a.k.a chot..


No comments:

Post a Comment